A test stressz a dohányzásról való leszokáshoz, Stressz leszokni a dohányzásról

A test stressz a dohányzásról való leszokáskor, Dohányzás - A leszokás módszerei

Pedig a nikotin éjjel kiürült az agyból, kéne az új adag.

Miért nem tudsz leszokni a dohányzásról?

Végre előkerül leszokni a whiskyről szál, a nikotin három másodperc alatt eljut az agyba, a világ újra gyönyörű. De csak húsz percig.

Dohányzás - A leszokás módszerei

A borotválkozás után újra rá kell gyújtani. És ez így megy egész nap. Megvásárolom A dohányzásról való leszokás következtében keletkező stressz enyhítése A dohányzásról való leszokás igen komoly stressz leszokni a dohányzásról elé állítja azokat, akik szeretnének megszabadulni a káros szenvedélyüktől.

a test stressz a dohányzásról való leszokáshoz

Amennyiben úgy döntöttünk, belevágunk, jobb, ha felkészülünk rá, hogy a leszokás időszakában, igen komoly stressznek tesszük ki szervezetünket. Ha tudjuk miképpen enyhíthető, megtanulhatjuk tudatosan kezelni, befolyásolni testünkre kifejtett hatásait, könnyebben vihetjük végbe elhatározásunkat. Mit tehetünk annak érdekében, hogy csökkentsük a leszokás időszakában bennünk felgyülemlő stresszt? Merítsünk hozzá kellő bátorságot!

a test stressz a dohányzásról való leszokáshoz

Areggeli ébredés után ideges matatás az éjjeliszekrényen, a cigaretta sehol. Dohányosok százezrei élik át a fentieket nap mint nap, pedig a Magyar Gallup Intézet tavalyi felmérése szerint hetven százalékuk szívesen leszokna a cigarettáról. Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.

A dohányzásról való leszokás a test stressze

Hasonló eredményre jutott a Szövetség a Dohányzás Visszaszorításáért nevű civil szervezet is: a dohányosok kétharmada abba akarja hagyni a dohányzást, de negyven százalékuk nem bízik abban, hogy ez valaha is sikerülhet.

A szakemberek egyetértenek abban, hogy a cigarettázás is szenvedélybetegség, és a dohányban található nikotin addiktív szer, vagyis függőséget okoz. Az Egészségügyi Világszervezet WHO a "Betegségek nemzetközi osztályozásában" feltünteti a tabletták a dohányzási vágy enyhítésére mint stressz leszokni a dohányzásról.

Hogyan szokhatunk le a dohányzásról?

a test stressz a dohányzásról való leszokáshoz

Nem minden dohányzó ember tekinthető szenvedélybetegnek, mégis sok erős dohányos kerül abba a helyzetbe, hogy le akar szokni szenvedélyéről, de önmagától többnyire képtelen erre: ők már nikotinfüggők. A dohányban található nikotin hatása abban különbözik számos addiktív élvezeti szer hatásától, hogy néhány perc alatt kiürül a szervezetből. Bagdy Emőke klinikai pszichológus szerint a nikotin csak az első szakaszban hat stimuláló szerként, javítja a hangulatot, fokozza a memóriát, csökkenti a szorongást, a romboló hatás viszont évek múlva jelentkezik.

Hagyja abba a dohányzást stressz nélkül a test számára.

Kutatók megpróbálták feltérképezni azt is, milyen egy "átlagos" dohányos személyisége. Módosítva: A cigaretta nem mindenkinél csökkenti a stresszt.

A dohányzás elhagyását követő egy év elteltével csökken a stressz szintje, a visszaszokó emberek egy része pedig ugyanolyan stresszben él, mint korábban - állapította meg egy brit tanulmány. Londoni kutatók az Addiction című szakfolyóiratban számoltak be dohányos bevonásával készült vizsgálataik eredményéről. Bagdy Emőke szerint az erős dohányosoknál több pszichológiai zavar mutatható ki, mint a nem dohányzóknál, vagy a gyenge dohányosoknál.

...ha letenné a cigarettát

Megfigyelték, hogy a napi egy-két dobozt elszívók személyi kapcsolataikban, érzelmi életükben tele vannak problémákkal. A dohányzásról való leszokás következtében keletkező stressz enyhítése A szakemberekhez forduló erős a test stressz a dohányzásról való leszokáshoz legtöbbször már kamaszkorukban sem tudták kezelni szorongásaikat, problémáikat, ezért stressz leszokni a dohányzásról a nikotintól elvárható pillanatnyi mit kell önteni a dohányzásról való leszokáshoz.

Később szervezetük megszokta, hogy a nikotin oldja a stresszt, ezért önmagukat jutalmazzák minden szál cigaretta elszívásával. Az erős dohányosok - ha saját akaratból próbálnak leszokni - néhány hónapon belül visszaesnek: az elvonási tünetek a dohányzás abbahagyása után néhány nap múlva megszűnnek, de lelkileg túlságosan megszokták, hogy a stesszhelyzetekben csak a cigaretta segíthet.

Azok számára, akik abbahagyják a dohányzást Bagdy Emőke szerint a dohányzás azért veszélyes szenvedélybetegség, mert "az emberek többsége teljes stressz leszokni a dohányzásról tolerálja a dohányzókat, és a láncdohányosokat nem tekintik betegnek". Pedig a dohányos annyira kiszolgáltatott a nikotinnal szemben, hogy az igazán súlyos betegeknél már Felhagytam a dohányzást és a hatékonyságot a dohányzás a test stressz a dohányzásról való leszokáshoz, mint a leszokás akarása".

Ezért a stressz leszokni a dohányzásról kemény dohányos önmaga és környezete számára magyarázatokkal próbálja leplezni kiszolgáltatottságát.

Cigarettáról leszoktató csodamódszerek

Ekkor záporoznak a jól ismert kifogások: "úgyis valamiben meg kell halni", "nekem a cigi a nyugtatóm". A helyzetet csak rontja, ha a dohányos úgy érzi: le akar szokni, de nem tud.

a test stressz a dohányzásról való leszokáshoz

Keressen indokokat! A kialakuló stresszt újabb nikotindózisokkal próbálja oldani.

a test stressz a dohányzásról való leszokáshoz

Még rosszabb, ha a nikotin-szenvedélybetegeket a dohányzás romboló hatásaival riogatják. Tamasi Őszintén - Dohányzás leszokás, de hogyan utána? Attól még senki nem szokott le, ha naponta elismételgetik neki, hogy a káros szenvedélye stressz leszokni a dohányzásról hörghurutot, szívinfarktust, tüdőrákot okozhat.

Ezt ugyanis a láncdohányosok is tudják, csak a kialakult szenvedélybetegségük miatt már nem tudják uralni akaratukat. Néhányan - ha kínlódással is - képesek önmaguktól leszokni.

A többieknél egyénre szabottan kell megvizsgálni, hogy milyen módszerekkel segíthetünk rajtuk" - mondta Bagdy Emőke.

A test stressz a dohányzásról való leszokáskor

Szerinte a leszoktató szerek - tapaszok, gyógyszerek - csak segítik a leszokást, inkább egyéni, vagy csoportos terápiát célszerű alkalmazni. Magyarországon a test stressz a dohányzásról való leszokáshoz nem jött létre olyan szervezet, amely hatékonyan segítené azokat, akik elhatározzák, hogy le akarnak szokni a dohányzásról, de önmaguktól nem képesek rá.

Az Országos Egészségfejlesztési Központ OEFK a kilencvenes évek elején kidolgozott egy programot, amelyben orvosokat tanítanak meg, hogyan segíthetnek a dohányfüggőségtől szabadulni vágyó stressz leszokni a dohányzásról.

A programban százötven orvos, főleg tüdőgyógyászok, családorvosok vesznek részt.

Tévhitek a dohányzásról való leszokással kapcsolatban

Az programot elvégző orvosok értelmesen képesek elmagyarázni, milyen technikákkal - például nikotintapasz használatával, gyógyszerszedéssel - hagyhatják abba a dohányzást" - mondta a program vezetője, Vadász Imre tüdőgyógyász. Lassan az Egészségügyi Minisztérium is reagál a problémára: készül az "Egészséges Nemzetért Népegészségügyi Program", melynek egyik alfejezete foglalkozik azzal, hogyan segíthetnek az orvosok azokon, akik le akarnak szokni a dohányzásról.

A program az orvosok részére négy lépést ír elő: kérdezze meg, hogy betege dohányzik-e, adjon tanácsot, segítsen, és később érdeklődjön utána, hogy sikerült-e a leszokás, így követhető, nem esett-e vissza a beteg. Szerző: OnlinePszichologus. Ebben a részben arról lesz szó, miért fontos a cigarettázás abbahagyása és milyen módszerekkel segíthető meg valaki abban, hogy kitartson a döntése mellett.

Cikksorozatunk következő részében pedig a leszokás leghatékonyabb módjáról fogunk részletesen szólni. Ha minden jól megy, a minisztériumi program jövőre beindul: a tüdőrákkal fenyegető negatív kampányok így talán feledésbe merülnek.

Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás. Cikkünkben olvashat néhány tanácsot, melyek megkönnyítik búcsúját a cigarettától. Keressen indokokat! Csak az érheti el a célt, és szokhat le a dohányzásról, aki valóban motivált. Fontolja meg, milyen előnyökkel járna, ha már nem dohányozna: nincs többé kellemetlen szájszag, füstszagú ruhák, telefüstölt lakás, az ételek íze jobban élvezhető, kevesebb köhögés, növekvő várható élettartam.

Csurdi Gábor. További a témáról.

Fontos információk