Futni és leszokni a dohányzásról, Nikotinéhség: így küzdheted le legegyszerűbben a tudósok szerint - Egészség | Femina

Leszokott a dohányzásról és azonnal futni kezdett - Frányó Eszter

Megéri leszokni! A dohányzás hatása a futásra

Twitter Pinterest Azt, hogy a dohányzás káros, mindannyian tudjuk. De pontosan mivel kell számolnia annak, aki aktív életmód mellett rendszeresen rágyújt?

futni és leszokni a dohányzásról egy szűz hogyan hagyhatja abba a dohányzást

Íme: Olvasd el ezt is! Olvasd el ezt is! Melledzés a dohányzás káros hatásai ellen Kezdjük azzal, hogy a cigizés hatására a tüdőd kapacitása csökken, emiatt nehezebben veszel levegőt, csökken az energiaszinted és az immunrendszered sem működik megfelelően.

futni és leszokni a dohányzásról 8 napig hagyja abba a dohányzást

Ha tehát az a terved, hogy sikeresebb futó legyél, mindenképp le kell szoknod a cigarettáról. Ha ugyanis nem teszed, a következő negatívumokkal kell majd számolnod: Alacsonyabb VO2 maximum A VO2 max azt jelenti, mennyi oxigént tud feldolgozni a szervezeted percenként - ez az adat pedig a teljesítményedre is kihat, ugyanis minél több oxigénhez jut a tested, annál tovább és gyorsabban tudsz futni.

Leszokni a dohányzásról futással

Egy as kutatás azt vizsgálta, hogyan hat a dohányzás a futókra a VO2 maximum szempontjából. Annak ellenére, hogy a dohányzás mértéke szerint külön csoportba osztották a résztvevőket, mindegyik csoportnál tapasztalható volt a VO2 max csökkenése, hiába edzettek ugyanannyit, mint nem dohányzó társaik, akkor sem javult a teljesítményük.

Ennek oka, hogy a cigizés emeli a pulzust, ráadásul kevesebb vér jut az izmokhoz és a tüdő kapacitása is csökken. A cigarettában lévő anyagok pedig csökkentik a szervezet oxigénfelvevő képességét is, így sokkal hamarabb kifulladsz.

futni és leszokni a dohányzásról videó módja a dohányzásról való leszokásnak

Kevesebb energia, rosszabb állóképesség Hiába alszol eleget és figyelsz oda a táplálkozásra, ha dohányzol, az állóképességed sosem lesz olyan, amilyet szeretnél, mivel kevesebb energiád lesz a nap folyamán. A cigiben lévő szén-monoxid csökkenti a vér oxigénszintjét, így nem meglepő, ha elfáradsz már egy kis mozgástól is.

Futni és leszokni a dohányzást

Emellett az orrnyálkahártya krónikus duzzanatáért is felelőssé tehető, emiatt nehezebben kapsz levegőt. Szakértők szerint akár 6 százalékkal is javulhat a teljesítményed, ha leszoksz a dohányzásról. A dohányzásról való leszokásban a futás rengeteget segíthet, már csak azért is, mert egy idő után zavarni fog, hogy nem fejlődsz olyan mértékben, ahogy szeretnél, ha elpöfékelsz egy-egy szál cigit.

A futás viszont segít mérsékelni a leszokással járó stresszt és a korábbi függőség helyett egy sokkal egészségesebbet futni és leszokni a dohányzásról.

  1. Megéri leszokni! A dohányzás hatása a futásra - Dohányzásról le lehet futni
  2. Futni és leszokni a dohányzást Szívni, vagy nem szívni…

Olvasnál még a témában?

Fontos információk